Bonifraterska 17, 00-203 Warszawa

CASE STUDIES

Kampania za 0 zł? Poznajcie #URATUJLATO dla LunchNext.com

Jak można było pomóc przedsiębiorcom w czasie pandemii i wesprzeć ich klientów w niepewnych czasach? W odpowiedzi na kryzys wywołany pandemią koronawirusa, właściciele restauracji, salonów kosmetycznych, fryzjerskich oraz instytucji kultury zostali nagle pozbawieni dochodów. W tak trudnej sytuacji powstał projekt LunchNext.com, którego celem było umożliwienie lokalom gastronomicznym i usługowym przetrwanie w czasie lockdownu, oferując klientom możliwość zakupu cyfrowych voucherów na przyszłe usługi. Temat był nam bliski, dlatego podjęliśmy wyzwanie i przygotowaliśmy strategię kampanii, która podjęła temat nowej usługi i nadała jej wirusowy charakter. Sami dobrze wiedzieliśmy, że bez naszych ulubionych lokali lato nie będzie takie samo. #URATUJLATO odwracał pesymistyczną komunikację #zostanwdomu, dając ludziom poczucie sprawczości i nadzieję, że będzie normalnie.

CEL

NASZE DZIAŁANIA

Tworzenie insightu

skupiliśmy się na emocjonalnym aspekcie kampanii, tworząc hashtag #URATUJLATO, który odwracał pesymistyczną komunikację #zostanwdomu. Kampania miała na celu obudzenie poczucia nadziei i sprawczości, pokazując, że wspólnie możemy uratować lato i wspierać ulubione miejsca, które zostały dotknięte pandemią.

Zaangażowanie lokali

zaprosiliśmy 150 lokali do włączenia się do akcji. Przygotowaliśmy dla nich tematyczne grafiki do udostępnienia na kanałach społecznościowych, zachęcając klientów do zakupu voucherów.

Współpraca z influencerami i celebrytami

zainicjowaliśmy grę w nominacje i oznaczenia na Instagrami. Jej celem było rozprzestrzenienie komunikatu o akcji. Do współpracy zaprosiliśmy influencerów i znane osoby, takie jak: Michał Piróg, Agnieszka Włodarczyk czy Karolina Korwin Piotrowska, którzy aktywnie promowali akcję, nominując kolejne osoby do włączenia się do zabawy.

Intensywne media relations

prowadziliśmy działania PR, aby dotrzeć do jak najszerszej grupy odbiorców. Współpracowaliśmy z mediami, które szeroko relacjonowały akcję, wykorzystując hashtag #URATUJLATO.

Kampania w mediach społecznościowych

wszystkie działania były intensywnie promowane na Instagramie, gdzie grafiki i informacje o akcji były udostępniane przez 2 282 799 użytkowników.

Efekty

zasięgu
0
AVE
0
sprzedanych voucherów
0

Publikacje: TVN24, Radio Zet, Rzeczpospolita, Fakt, Glamour, Twoje Miasto.
Nieodpłatne zaangażowanie znanych osób m.in. Michał Piróg, Agnieszka Włodarczyk, Karolina

*Kampania zdobyła nagrodę Kreatura 2020, dwie statuetki Stevie Awards 2020 oraz wyróżnienie w konkursie Golden Arrow 2020.

CATCHERS

Agencja komunikacji zintegrowanej. Public Relations, Social Media, Content Marketing, Performance Marketing, Podcasty.

KONTAKT

+48 662 055 048
biuro@catchers.pl

Adres:
ul. Bonifraterska 17
00-203 Warszawa