
Firmowy Fanpage – samodzielnie czy z pomocą agencji?
Nikogo nie trzeba przekonywać, że media społecznościowe odgrywają dzisiaj ogromną rolę w świecie biznesu. Strona na Facebooku to potężne narzędzie, dzięki któremu możemy m.in. przedstawić swoją ofertę, zebrać społeczność zainteresowaną naszymi usługami, pozyskać nowych klientów, czy nawiązać długofalowe relacje z obecnymi. W dobie dużej konkurencji to właśnie relacje i przywiązanie klienta do marki bardzo często decydują o jej sukcesie.
Każda firma w pewnym momencie działalności staje przed kluczowym pytaniem – komu powierzyć prowadzenie firmowego profilu na Facebooku? Pod lupę weźmiemy dwa rozwiązania – samodzielne prowadzenie profilu i prowadzenie go przez agencję marketingową.
Samodzielne prowadzenie profilu na Facebooku
Prowadzisz firmę, więc jesteś odpowiedzialny za różne dziedziny działalności. Własny biznes to dziecko, któremu trzeba zapewnić nieustanną opiekę i poświęcać mu czas. Jeśli zastanawiasz się nad samodzielnym prowadzeniem strony firmowej na Facebooku, zwróć uwagę na kluczowe kwestie, jakimi są czas i umiejętności.
Strona firmowa na Facebooku to Twoja wizytówka. Czy dysponujesz taką ilością czasu, aby przemyśleć strategię, planować i projektować posty? Facebook to narzędzie do budowania świadomości marki, samo wrzucanie postów sprzedażowych może odnieść odwrotny skutek od zamierzonego. Czy jesteś w stanie w bardzo krótkim czasie reagować na komentarze użytkowników i odpowiadać na ich wiadomości? Użytkownicy Facebooka są wymagający. Martwy profil? Nie warto interesować się tą firmą. Brak szybkiej reakcji? Firma „olewa” klientów. Brak odpowiedzi na wiadomości – jak wyżej.
Prowadzenie strony na Facebooku to długofalowy proces. Potrzebna jest strategia, spójność, umiejętności językowe i graficzne. Czy wiesz, jak stworzyć grafiki na potrzeby social media? Czy pisanie ciekawych tekstów to coś, w czym czujesz się mocny?
Jeśli na którekolwiek z powyższych pytań odpowiedziałeś negatywnie, wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że powinieneś skorzystać z pomocy agencji marketingowej.
Prowadzenie kanału Facebook przez agencję – dlaczego warto?
Częstym powodem, dla którego firmy postanawiają prowadzić samodzielnie strony firmowe na Facebooku są koszty. W efekcie otrzymujemy zazwyczaj strony prowadzone bez pomysłu, bez harmonogramu („jest czas, to wrzucę post”), niespójne, pełne błędów – słowem zniechęcające do kontaktu z firmą. Przekazanie prowadzenia profilu agencji marketingowej w ostatecznym rozrachunku nie jest drogie, ponieważ:
- agencja marketingowa zna środowisko social media jak własną kieszeń – użytkownicy oczekują wysokiej jakości treści, które w przypadku agencji dostarczane są przez doświadczone osoby,
- powierzając agencji działania na Facebooku otrzymujesz dostęp do specjalistów, którzy nie tylko przygotują strategię, plan, ale także angażujące treści i spójnie wizualnie grafiki,
- specjaliści marketingowi skutecznie angażują użytkowników (wiedzą, jak do nich przemawiać i interesować treściami), pozyskują nowych (którzy mogą stać się Twoimi klientami), w krótkim czasie odpowiadają na komentarze i wiadomości – dzięki temu Twoja firma jawi się jako godna zainteresowania,
- agencja wykorzystuje wiele funkcji, które są często pomijane przez osoby nieznające wszystkich możliwości Facebooka. Z drugiej strony ogranicza te funkcje, które są błędnie i niepotrzebnie wykorzystywane – jak organizowanie niezgodnych z regulaminami konkursów. Dzięki temu zyskujesz też prawne zabezpieczenie – wszystkie działania agencji są zgodne z regulaminami,
- w następstwie działań marketingowych Twoja firma zyskuje więcej ruchu, a co za tym idzie – zapytań ofertowych lub sprzedaży (jeśli prowadzisz sklep internetowy).
Podsumowując – jeśli zależy Ci na przemyślanym przekazie w social media, okraszonym skutecznym copywritingiem i spójnymi, wysokiej jakości grafikami – powierz profil społecznościowy swojej firmy specjalistom!