d

JESTEŚMY CATCHERS

Złapmy się

ul. Piękna 49,
oo-672 Warszawa
+48 662 055 048

SEO dla małego biznesu

SEO to proces optymalizacji witryny w celu przyciągnięcia organicznego, nieodpłatnego ruchu za pośrednictwem wyszukiwarek. Twoja witryna jest bardzo ważnym narzędziem marketingowym,  musisz więc mieć pewność, że jest widoczna w sieci, łatwa w znalezieniu (czyli poprawnie indeksowana) i znajduje się wysoko w rankingu Google.

Oto kilka wskazówek:

Zoptymalizuj witrynę pod kątem urządzeń mobilnych

Ponad połowa ruchu na stronach pochodzi z telefonów komórkowych, więc Twoja witryna musi być łatwa w obsłudze i przyjazna dla ich użytkowników. Możesz to przetestować samodzielnie sprawdzając jak strona wyświetla się na różnych urządzeniach oraz naprawić często pojawiające się błędy, takie jak: odstępy, rozmiar czcionki oraz wielkość i jakość zdjęć grafik.

Wykonaj analizę słów kluczowych, aby wykorzystywać je na stronie

Wejdź do głowy klienta i zastanów się, co potencjalni klienci wpisują w wyszukiwarce. W jakim celu mają Cię znaleźć? Jeśli jesteś na przykład kwiaciarnią internetową, połącz dwa słowa w najczęściej wyszukiwaną frazę np. Kwiaciarnia Opole. Słowa kluczowe powinny pojawiać się w tagach tytułu (tak jak w tytule stron internetowych), metatagach (na zapleczu), nagłówkach, podrzędnych oraz oczywiście w treściach na Twojej stronie internetowej.

Skup się na funkcjonalności witryny

Czy Twoja strona www jest łatwa w nawigacji? A co z prędkością jej ładowania? Uwierz, że Twoi klienci zwracają na to uwagę za każdym razem, kiedy wchodzą na stronę. Popraw to, jeśli załadowanie witryny zajmuje więcej niż kilka sekund. Możesz ją przyspieszyć poprzez zmniejszenie ilości kodu strony i używanie tylko potrzebnych wtyczek, upewniając się, że twoje obrazy nie są niepotrzebnie duże (mniej niż 500 KB zadziała), a strona zawiera wszelkie niezbędne treści i pozwoli klientom poznać Twoją ofertę, adres i umówić wizytę.

Zadbaj o estetyczny wygląd

Witryna jest odzwierciedleniem wartości Twojej firmy. Pamiętasz, jak w szkole mówiono, że Twój zeszyt świadczy o Tobie? Teraz dla Ciebie, jako przedsiębiorcy takim „zeszytem” jest strona firmowa. Jej wygląd i jakość są głównymi czynnikami decydującymi o tym, czy klient uzna twoją firmę za wiarygodną. Krótko mówiąc, upewnij się, że jest estetyczna i prosta w nawigacji oraz trafia w gusta Twojej grupy docelowej.