d

JESTEŚMY CATCHERS

Złapmy się

ul. Piękna 49,
oo-672 Warszawa
+48 662 055 048

Lead magnet, czyli magnes na klientów

Zastanawiasz się co zrobić, żeby klienci sami zostawiali do siebie kontakt? Jest na to jeden sposób i nazywa się lead magnet. Co to takiego? Jest to zachęta, najczęściej w postaci darmowych materiałów (np. e-booka, szkolenia online, symbolicznej zniżki) za udostępnienie danych kontaktowych (np. e-maila lub numeru telefonu). 

Celem lead magnetu jest zachęcenie czytających Twoje treści, do zapisania się na listę mailingową, a następnie przekonwertowanie ich na klientów. Dlaczego dawanie im czegoś w zamian jest tak istotne? Ponieważ adres e-mail jest bardzo osobistą sprawą. Ludzie nie podzielą się nim z Tobą bez powodu, nawet jeśli podoba im się Twoja marka. 

Założymy, że masz na swoim blogu 10 tekstów, dzięki którym możesz poprawić obsługę klienta. Pod koniec ich lektury prosisz czytelników o dołączenie do listy subskrybentów, aby dostarczyć im informacje o najnowszych tekstach. Możesz zaproponować im również dołączenie do Twojej listy mailingowej, a w zamian udostępnić bezpłatnie studium przypadku, zawierające szczegółowy przykład jednej firmy, która wykorzystała te 10 rad i poprawiła obsługę klientów. Jak myślisz, która oferta uzyska większą liczbę zapisów? 

Oferowanie lead magnetów jest istotną częścią content marketingu, który buduje lojalność odbiorców, a co za tym idzie, realnie wpływa na rozwój biznesu. 

5 CECH, KTÓRE POWINIEN SPEŁNIAĆ LEAD MAGNET: 

  1. Jeśli Twój lead magnet nie rozwiąże prawdziwego problemu, który może mieć Twój potencjalny klient to możesz mieć pewność, że nie spełni on swojej funkcji.
  2. Twój lead magnet powinien obiecać (i dostarczyć) jeden szybki rezultat dla Twojego klienta. Innymi słowy, powinien pomóc łatwo coś osiągnąć.
  3. Nie twórz ogólnikowego lead magnetu. Na bazie własnych doświadczeń i materiałów źródłowych stwórz pozycjonujący Cię jako eksperta materiał.
  4. Checklisty w formacie PDF bardzo dobrze się konwertują, ponieważ są krótkie, szybko się je czyta i łatwo przyswaja.
  5. Lead magnet będzie lepiej przekonywał Twoich potencjalnych klientów do zapisania się na listę mailingową, jeżeli będzie go można natychmiast pobrać.