
Jak zdobywać klientów na Facebooku?
Jeżeli do tej pory na Facebooku publikowałeś jedynie nowe posty i liczyłeś zebrane polubienia, to nie wykorzystywałeś nawet jednej setnej możliwości tego kanału. Facebook to bez wątpienia ogromne imperium reklamowe. Jest on drugim na świecie, zaraz po Google, wydawcą reklam z najbardziej precyzyjnymi możliwościami targetowania. Nie łudź się, Twoja konkurencja na pewno też umiejętnie go wykorzystuje. Tobie pozostaje więc robienie tego lepiej!
Pierwszym krokiem jest podjęcie decyzji, czy chcesz w kampanii postawić na sprzedaż i pozyskiwać nowych klientów, czy działając wizerunkowo docierać do nowych grup odbiorców. Poza stworzeniem odpowiednich kreacji graficznych, ważna jest też ciągła analiza i optymalizowanie kampanii. Wszystko po to, by minimalizować koszty i osiągać najlepsze rezultaty. Jest w czym (a raczej w kim) przebierać – tylko w Polsce Facebook ma już ponad 16 mln aktywnych użytkowników.
Małe firmy korzystające z reklam na Facebooku zwykle nie mają czasu i zasobów na pilnowanie i optymalizowanie kampanii. Ich głównym celem biznesowym jest sprzedaż produktu lub usługi, a planowanie kampanii reklamowych i ich optymalizacje są zajęciem bardzo czasochłonnym. Dlatego też skorzystanie z usług profesjonalisty w tym przypadku jest kluczowe.
Najczęściej popełniane błędy w reklamach na Facebooku:
- Błędnie postawiony cel reklamy
- Niepoprawne lub zbyt szerokie określenie grupy docelowej
- Brak analizy źródła (Facebook) na stronie www
- Dobór nieodpowiedniego formatu reklamy
- Brak dbałości o przekaz
- Brak optymalizacji reklamy i powierzenie wszystkiego automatowi