
Jak stworzyć stronę sprzedażową?
Strona sprzedażowa, czyli tzw. „landing page” to samodzielna witryna dotycząca Twojego produktu lub świadczonych usług, stworzona specjalnie na potrzeby kampanii marketingowej lub reklamowej. To miejsce, w którym użytkownik „ląduje” po kliknięciu w reklamę, na przykład Google Ads.
Na takiej stronie zostaje zazwyczaj umieszczona zachęta (w postaci lead magnetu) do pozostawienia swoich danych osobowych. W ten sposób przekształca się anonimowego internautę w zweryfikowanego po danych osobowych potencjalnego klienta.
Nagłówek i podtytuł
Użytkownik, który trafia na Twój landing page, w pierwszej kolejności zwróci uwagę na nagłówek i podtytuł. Te dwa elementy zaważają na zainteresowaniu i decyzji, czy pozostanie on na stronie i będzie czytał ją dalej, czy ją opuści. Zawsze dbaj o przejrzystość i chwytliwość komunikatu.
Zdjęcie lub video
Statystyki pokazują, że 90% informacji przesyłanych do mózgu to obraz, a wizualizacje w mózgu przetwarzane są 60 000 razy szybciej niż tekst! Pamiętaj też, że także obraz buduje wizerunek Twojej firmy, a pierwsze wrażenie robi się tylko raz.
Call to action, czyli wezwanie do działania
Przyciski wezwania do działania (CTA) to skuteczny i sprawdzony sposób na przekształcenie ruchu w działania zakupowe. Twoje liczne przedsięwzięcia mające na celu zwiększenie sprzedaży mogą nie mieć znaczenia, jeśli twoje wezwanie do działania nie będzie widoczne i bardzo atrakcyjne.
Przycisk „CTA” powinien zostać przygotowany tak, aby zachęcić gości do kliknięcia go spontanicznie. Przykładowe i najczęściej używane CTA to: SPRAWDŹ, KUP TERAZ, DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ.
Miejsce ponad zagięciem strony (scrollem)
Miejsce to jest kluczowe w zdobyciu konwersji. Ważne jest, aby wszystkie kluczowe treści i atrakcyjne obrazy umieszczać ponad tą linią, czyli w miejscu, które użytkownik widzi od razu po załadowaniu się strony. W planowaniu tej przestrzeni bardzo ważnym jest również wzięcie pod uwagę tego, że strona będzie wyświetlana na różnych urządzeniach.
Podczas projektowania landing page’u zawsze trzeba zakładać, że użytkownik spieszy się. Należy więc zaserwować mu kluczowe informacje na samym początku, tak aby od razu przykuły jego uwagę. Kluczowe dla użytkownika jest pierwsze 8 sekund. Wyobraź sobie billboard przy autostradzie. Widzisz go mniej więcej tyle samo czasu. Projektuj więc swoją stronę jak billboard, podając kluczowe informacje, aby użytkownik nie musiał przewijać strony w celu znalezienia najważniejszych treści.
Treści na stronie i nawigacja
Skuteczny landing page to minimalistyczny landing page – zawiera niezbędne elementy służące do skierowania Twojego klienta na ścieżkę zakupową. Strona ta powinna być prosta w nawigacji i mieć charakter informacyjny, aby użytkownik mógł szybko znaleźć wszystkie treści, które pomogą mu w podjęciu decyzji o zakupie.
Referencje (testimonials)
Badania pokazują, że 97% osób poszukujących produktu czy usługi najpierw chce zaznajomić się ze zdaniem innych użytkowników. Przed podjęciem decyzji o zakupie czytają więc recenzje. Sekcja z opiniami Twoich zadowolonych klientów umieszczona na stronie internetowej pozwala tym potencjalnym utwierdzić się w decyzji o zakupie produktu/usługi. Przy okazji istnieje również większe prawdopodobieństwo, że internauta nie będzie poszukiwał dodatkowych opinii na innych stronach.
Elementy budujące zaufanie
Decyzja kupującego zawsze opiera się na zaufaniu do sprzedawcy. Większość świadomych użytkowników internetu jest nieufna. Wynika to z różnego rodzaju złych praktyk stosowanych przez nieuczciwych sprzedawców, przez które niestety tracimy na tym wszyscy. Pokazuj więc, że jesteś uczciwy. Projektując landing page, informuj użytkowników o zabezpieczeniach, pokazuj oceny klientów, wyniki testów czy po prostu studium przypadku. Buduj zaufanie, bądź transparentny i pomóż w ten sposób potencjalnym klientom w zakupie.
Strona z podziękowaniem
Po wypełnieniu formularza i kliknięciu przycisku „Pobierz”, pojawia się strona z podziękowaniem. Ma ona kluczowe znaczenie w zakończeniu całego procesu. To działanie opierające się na tej samej mechanice, co żegnanie swojego gościa – jest to kolejna okazja do zrobienia dobrego wrażenia. Nie zapomnij dołączyć dodatkowych wezwań do działania w ramach podziękowań: zaproszenie do subskrybowania bloga lub do pobrania innej powiązanej oferty.