d

JESTEŚMY CATCHERS

Złapmy się

ul. Piękna 49,
oo-672 Warszawa
+48 662 055 048

Jak e-mail marketing zwiększa sprzedaż

Jednym z najbardziej skutecznych kanałów komunikacji z klientem jest e-mail marketing i nie zanosi się, by ta archaiczna forma oddała prowadzenie czemuś innemu. Pamiętasz ulotki zostawiane w skrzynkach na listy? E-mail marketing to właśnie ulotka nowej ery, ulotka 2.0, która nie tylko dociera na skrzynkę klienta, ale często jest spersonalizowana i ma jedną ogromną przewagę nad jej klasyczną, papierową wersją. 

Każdy z nas korzysta z przynajmniej jednej skrzynki mailowej. Poza tym e-mail marketing ma kilka innych ważnych atutów: możliwość personalizacji, niskie koszty, szybkość i mierzalność́, a przede wszystkim bezpośredni kontakt z klientem. Szczególnie dla małych firm może to być często jedyny sposób na szybką i skuteczną reklamę w Internecie. Niech więc stanie się motorem napędowym i Twoich działań marketingowych.

Dzięki narzędziom analitycznym, dowiesz się, ile e-maili zostało odczytanych i przez kogo, a także czy odbiorca odwiedził Twoją stronę i kupił produkt.

CASE STUDY

Salon fryzjersko-kosmetyczny umawia wizyty swoich klientów. Na podstawie informacji o poprzednich wizytach właściciel jest w stanie zauważyć, że Marek odbywa wizyty cyklicznie co mniej więcej trzy tygodnie, a Ola raz na dwa miesiące. Dzięki tej wiedzy i automatyzacji procesów komunikacji z klientem salon ma możliwość:

  1. Wyprzedzić klientów i wysłać każdemu z nich spersonalizo- wane zaproszenie na kolejną wizytę, pokazując profesjona- lizm i budując pozytywny wizerunek firmy:

Dzień dobry Marku, dawno u nas nie byłeś, może to czas na odświeżenie fryzury w Twoim ulubionym salonie?

  1. Reagować w przypadku, kiedy dany klient, mimo że przy- chodził systematycznie, tym razem nie pojawił się już od ponad dwóch tygodni. W tym wypadku możemy dodatko- wo dać mu rabat, aby skłonić go do ponownej wizyty oraz kupna kolejnej usługi (technika up-selling, polegająca na za- oferowaniu ulepszenia lub rozwiązania wyższej klasy):

Pani Olu, zauważyliśmy, że dawno Pani u nas nie było. Zapraszamy do skorzystania z naszych usług. Proponujemy też skorzystanie z usług kosmetycznych. W tym celu przygotowaliśmy dla Pani specjalny rabat 20% na wszystkie usługi kosmetyczne w naszym salonie.

  1. Wiedząc, z jakich usług salonu korzysta dany klient, możesz zaoferować każdemu z nich nowe produkty i usługi, zwiększając tym samym przychód z tego klienta. System wyśle maila do wszystkich kobiet, które są klientkami, a nie korzystały dotychczas z usług kosmetyczki, a jedynie z usług fryzjerskich.
  2. Automatycznie wysyłać oferty do stałych oraz nowo pozy- skanych klientów poprzez Twoją stronę www lub kampanię w social mediach. Wyobraź sobie, że wprowadziłeś nowy produkt i chcesz poinformować o tym wszystkich ze swojej bazy kontaktów:

Hej. Właśnie wprowadziliśmy do naszej oferty usługę regeneracji włosów metodą Olaplex. Przyjdź i skorzystaj. Twoje włosy będą szczęśliwsze!